przeprowadzonnej wśród wszystkich klas IV,V,VI (w październiku 2009r.)
96% badanych posiada komputer w domu
92,4% uczniów korzysta z komputera w domu
ponad połowa dzieci 59% najwięcej czasu poświęca na gry, a tylko 16,2% na wyszukiwanie informacji w portalach internetowych
30% badanych spędza codziennie przy komputerze powyżej 2 godzin, a 19,6% powyżej 3 godzin
19,3% dzieci zadeklarowało , że odczuwa brak czegoś, pustkę, gdy nie ma dostępu do Internetu.
niepokojącym jest fakt że wśród badanych są dzieci 0,3%, które zawsze mają dostęp do Internetu
74% badanych uczniów dla komputera jest w stanie zrezygnować z innych zajęć tj. np. wyjścia na dwór, odwiedzin kolegi/koleżanki itp.
prawie połowa dzieci 47% spotkała się w Internecie z treściami zawierającymi przemoc i agresję, a 20% ze stronami zawierającymi erotykę i pornografię.
70% uczniów twierdzi, że rodzice nie zawsze kontrolują sposób korzystania przez nich z Internetu.
16,9% uczniów zadeklarowało, że rodzice bardzo rzadko kontrolują sposób korzystania z komputera i Internetu
Niepokojącym jest fakt, że wśród badanych istnieje grupa dzieci, które pozostawione są bez nadzoru rodziców, posiadają pełen dostęp do treści znajdujących się w Internecie. Tak zadeklarowało aż 19% badanych